Semiotic modeling of cuteness in cartoon characters/mascots

12,00 €
Maksudega

Tartu : University of Tartu Press, 2021

ISBN: 9789949036325

175, [1] lk. ; 25 cm

Dissertationes semioticae Universitatis Tartuensis ; 36

Pehmekaaneline uus dissertatsioon

Kogus

Doktoritöö: Tartu Ülikool, 2021, kokkuvõte eesti keeles

Puutume kokku nunnude loomategelastega nii Disney multifilmides, hommikuhelveste pakenditel kui ka tualettpaberil - ja need tegelased ei ole suunatud vaid lastele. Nunnusus, kui esteetiline omadus, võib mõjutada meie otsuseid ja suunata meie tundeid seoses hoolitsemise, huvi ja kiindumusega. Mis see on, mis teeb nunnud tegelased nii armastusväärseks? Uurimistööd teoreetilises bioloogias ja psühholoogias on leidnud, et peamiselt motiveerib nunnusus meid hoolima imikutest ja koduloomadest ning eelistama kindlaid nägusid ja tooteid. Samad uurimused väidavad, et meie huvi nunnude asjade vastu tuleneb bioloogilisest hoolitsemise vajadusest. Samas, hoolitsemise vajadus ei põhjenda isiklikke ja kultuurilisi eelistusi. Samuti ei põhjenda see, miks me leiame, et multifilmid ja erinevad tooted on nunnud. Väitekiri uurib, kuidas biosemiootiline lähenemine aitab meil mõista tajutud nunnususe varjatud tunnuseid. Töö uurib aspekte, mis jäävad meie tajude varju ja kuidas nunnusus mõjutab meie suhtlemisviise loomategelaste ja loomadega. Lõpuks pakub väitekiri praktilisi disaini nõuandeid disaineritele ja multifilmideloojatele loomategelaste loomisel. Uurimustöö tulemustest järeldub, et nunnususe tajumine pole lihtsalt visuaalne, vaid seotud ka meie teiste tajudega. Nunnususe tajumine pole täielikult universaalne nähtus, vaid on mõjutatud kultuurist ja isiklikest eelistustest. Lisaks leiab väitekiri, kuidas nunnude omaduste kasutamine disainis võib teha loomategelased auditooriumile veelgi ahvatlevamaks ja emotsionaalselt mõjusamaks. Nunnud loomategelased võivad mõjutada, kuidas me tajume ja suhestume reaalsete loomadega.

Dydynski, Jason Mario
1 Ühik